In het clubhuis van de vereniging bevind zich een grote modelbaan in de schaal H0.
Deze baan is ruim 25 meter lang en 2.8 meter breed. De baan is opgedeeld in twee stukken, een deel met 2-rail gelijkstroomsysteem (Roco, Fleischmann) naar Nederlands voorbeeld en een aansluitend deel met 3- rail wisselstroomsysteem (Märklin) naar Duits voorbeeld.
Beide delen kunnen onafhankelijk van elkaar rijden, maar via een verbindingsspoor en een grensstation waar we allebei de spanningssoorten op de sporen kunnen zetten is het mogelijk met internationale treinen te rijden waarbij dan wel de loc gewisseld moet worden.
Ook hebben beide landen een opstelmogelijkheid voor extra treinen, in Nederland onder het station, in Duitsland achter de berg.
De baan is volledig analoog. De vereniging heeft zelf geen treinen dus als er gereden gaat worden nemen de leden zelf locs en wagens mee en op een analoge baan kunnen ook digitale locs rijden (op een digitale baan kunnen geen analoge locs rijden) zodat er dan geen beperkingen zijn.
In het Nederlandse gedeelte van de baan zijn verschillende typisch Nederlandse landschapsstukjes te vinden.
Zo is er een typisch Nederlandse woonwijk, een stukje met grachtenpanden, een stukje met Zaanse huisjes, enz, enz. Het station (Waterdijk) heeft het principe van Zaandam met aan één kant een tunnel en aan de andere kant een splitsing met fly-over maar verder is alles fictief.
Veel van de gebouwen zijn zelfbouw of anders in ieder geval aangepaste bouwpakketten.
Het centrum van het stadje en de woonwijk zijn verbonden door een tramlijn. Het industriegedeelte is nog in aanbouw, hier komt o.a. een overslag van huisvuil zodat de overbekende VAM-wagens zinvol hun rondjes kunnen draaien op de baan.
Ook in het stadscentrum wordt nog gewerkt aan details als verkeersborden e.d. en ook met het aanbrengen van een aantal geluidseffecten zijn we nog bezig. De beveiliging van het treinverkeer op dit deel van de baan moet nog aangelegd worden, de wissels kunnen bediend worden maar de seinen werken nog niet.
Het Duitse gedeelte van de baan wordt gedomineerd door het grote station van Badheim.
Hier liggen een aantal sporen voor treinverkeer in Duitsland, een aantal goederensporen, een locdepot met behandelsporen voor alle soorten locs, inclusief een ringloods met draaischijf, en twee sporen die zowel met wisselstroom als gelijkstroom gevoed kunnen worden voor de internationale treinen.
Dit gaat net als in het echt in Emmerich of Bentheim, na binnenkomst van de trein wordt de (Roco) NS-loc afgekoppeld en weg gerangeerd, het spoor wordt omgeschakeld naar wisselstroom en de (Märklin) DB-loc wordt voor de trein gezet waarna deze zijn reis in Duitsland kan vervolgen.
Voorwaarde voor dit systeem is het gebruik van Märklin K-rails omdat hierbij de spoorstaven geïsoleerd zijn. Tussen Badheim en het opstelstation achter de berg ligt het paradebaanvak.
Dit baanvak, waarop een volautomatisch bloksysteem is ingebouwd loopt langs het vakwerkdorpje Talhausen.
In Badheim is al een gedeelte van de seinen geplaatst, deze worden binnenkort in werking gesteld.
De afwerking van de stad Badheim is nog in volle gang en ook hier zijn we bezig met een aantal geluidseffecten.