Bericht van Grijze Muis van 25-9-2017
Ik dacht laat ik ook eens kijken net over de grens. En ja bij de "autootjes".(en niet zoals de meeste mij kennen bij de treintjes).Bij de scalers om precies te zijn.
Net over de grens bij Antwerpen ligt het plaatsje Edegem. Wat ik daar aantrof was toch wel indrukwekkend. Wat ooit is begonnen als een geintje om samen met een paar vrienden in de bossen te gaan terreinrijden met radiografisch bestuurbare auto's. Is nu een meeting van zekere betekenis. Meer dan 120 deelnemers waren van de partij. Zelfs de belgische TV heeft er aandacht aan geschonken.
Een groot deel van de bossen zijn geprepareerd met slootjes, geulen, kuilen, omgevallen bomen, touwbruggen, toegevoegde keien zelfs zwerfvuil zoals een vergeten winkelwagen wordt gebruikt. Vele natuurlijke heuvels en afgronden maken het geheel compleet.
Tandwielen wilde niet met elkaar samenwerken. Jeroen terug naar de auto want in de bossen was het veels te donker en een schroefje raak je daar bij het minste geringste kwijt. Wij, Rene en ik, zijn verder gelopen d.w.z. bergen beklommen geabseild striemende takken ontweken en voorbij razende mountainbikers in de weg gelopen.
En na 4 uur geploeterd in de bossen te hebben waren we het wel even zat. De inwendige mens wilde ook wel wat. Rene had bij de inschrijving geregeld dat we hotdog en frisdrank zouden krijgen. Die konden we bij de naast gelegen sporthal ophalen. Onderweg zeiden Rene en ik nog tegen elkaar hoe zou het met de Truck van Jeroen zijn. Het zou ons niet verbazen als hij straks met een brede grijns met een spiksplinternieuwe auto aan komt rijden.
En inderdaad hij had er een gekocht en niet zo maar een lullig autootje maar een serieuse bak. Nog even wat aan de besturing en aandrijving klooien.
Maar gaan als de brandweer. Zo uit de doos de bossen in. Op naar parcours 1.
Ik mocht ook van Rene met zijn wagen de boel onveilig maken. Ik moet zeggen het viel me niet tegen
Ben natuurlijk gewend om alleen voor of achteruit te gaan want sturen doet de rails voor me. Heb ook zeker genoten. Het zal dan ook niet de laatste keer zijn dat ik Edegem gezien heb.
Maar ja Rene wilde toch ook weer spelen. Maar ook daar was het materiaal niet helemaal in orde. Nog een bandje verwisseld linksvoor was van de velg gelopen helemaal ingescheurd. En ja ook de zender heeft prik nodig en nadat de reservebatterij was aangesproken bleek deze ook niet meer dan tien heuveltjes het vol te houden. En dus Rene richting Sporthal. Jeroen kwam eindelijk op stoom (om toch in treinentaal te spreken) dus route 3 here we come.
En ik zei de gek sjokte er weer achteraan. Volgens mijn telefoon heb ik meer dan voldoende rondgelopen die dag.
Al met al een bijzondere dag. met als opmerking dat het weer ons zeer gunstig gestemd was. Een mooie dag.