hO model van een Amsterdamse boldakker

hO model van een Amsterdamse boldakker was gemaakt door Taurusfan

Bericht van The Fonz van 16-5-2018

Hallo Fans,

Ik open een heel nieuw hoofdstuk, of lijntje, hiervoor. Want Paul Sassen, ofwel Skiptram, heeft aangekondigd dat er een 3D print model komt van een Amsterdamse boldakker. Fairfield heeft ooit eens een messing k&k model uitgebracht van een dergelijke mw en bw. Maar deze bijwagen oogt niet goed bij het Atlas model van de Amsterdamse blauwe wagen waar hij achter hoort. Dus er komt een enigszins in schaal aangepast model. Wel zelf af te werken. Maar het leuke is dat een goede knutselaar er ook een motorwagen van kan maken. Bovenste foto toont een dergelijke bw die later omgebouwd is tot mw.
Ik hou u op de hoogte van de ontwikkelingen.

The Fonz

Bericht van Arjen van 19-5-2018

Dat is zeer goed nieuws Fonz
Geniet nooit met mate.
Laatst bewerkt 2 weken 5 dagen geleden doorTaurusfan.
2 maanden 5 dagen geleden #578
Bijlagen:

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

Beantwoord door The Fonz in topic hO model van een Amsterdamse boldakker

Hallo Fans!

Ik weet nu wie het 3D model van een amsterdamse boldakker gaat uitbrengen. Rene Krekelaar, waarvan ik ook 3d geprinte aspotten van de drieasser kon bekomen. Als bijlage een foto van zo'n bolramer hangend achter een, ook door hem gefabriceerde blauwe wagen. Mocht er hier iemand interesse in hebben zal ik contact leggen. Wel is het zo dat er enige (lees flinke) modelbouw ervaring vereist is om de modellen af te werken en te schilderen etc.

The Fonz

1 maand 2 dagen geleden #685
Bijlagen:

Beantwoord door arjen in topic hO model van een Amsterdamse boldakker

Geweldig nieuws Fons !

Wordt dit model d geprint of een messing model ? en is er al een prijsindicatie ?
1 maand 10 uren geleden #687

Beantwoord door The Fonz in topic hO model van een Amsterdamse boldakker

Hallo Fans,

Dit is dus een drie d geprint model. Enkele clubleden van onze club kunnen dit ook. Met een speciaal tekenprogramma maak je een tekening van het model dat dan door een 3d printer uitgeprint wordt.
Lees het uitgebreide verhaal hieronder, dat van de site komt van Jan modeltrams.
www.modelltram.de/phpbb3/viewtopic.php?f=10&t=5482
Degene die het model van de blauwe tram met de bijwagen erachter getekend, geprint en afgewerkt heeft , is Rene Krekelaar. Daarvan weet ik alleen dat hij een Nederlander is die in Duitsland woont. Als er leden zijn die willen weten of de modelletjes nog te leveren zijn en wat de prijs is kan ik jullie zijn adres leveren.

Hierboven dus de 3d tekening gemaakt door Rene Krekelaar van het tramstelletje.

De Fonz
3 weken 4 dagen geleden #696
Bijlagen:

Beantwoord door The Fonz in topic hO model van een Amsterdamse bolramer

Hallo Fans!

Hoe ik op bolramers kom, weet ik niet. MAAR ZIJ WORDEN BOLDAKKERS GENOEMD!
Helaas kan ik mijn fout niet zelf herstellen, want Taurusfan heeft dit als auteur over genomen bij de plaatsing op de nieuwe site.

Sorry,
The Fonz

Aangepast
Ron
2 weken 5 dagen geleden #703

Tijd voor maken pagina: 0.379 seconden

© Modelbouwvereniging Waterland

Terug Naar Boven