Bericht van Grijze Muis van 6-8-2017
Bouwverslag: Sik schaal 1:32
Nou is een bouwverslag een groot woord.
Het blijkt na het uitpluizen van diverse foto's dat ik al een tijdje
de gedachte heb gehad om een Sik op een grotere schaal te gaan
nabouwen. Na eerst de kleine te hebben gekocht wist ik het heel zeker. Die grote gaat er komen.
In Houten op de beurs een LGB donorlokje gekocht en ja toen ging het eigenlijk best snel.
Eerst nog de gedachte om alles van hout te maken. Maar door Jeroen van t Hof heel snel op andere gedachte gebracht. Zoals jullie hier zien is inmiddels begonnen met een kunststof bovenbouw.
Meerdere mensen waaronder Vincent raakte enthousiast en die kon ik daarom ook strikken om voor mij een 3D print te maken van het verenpakket samen met de aspot. Op de foto in het grijs.
Door toch ook met nog meer verschillende materialen te werken waaronder messing plaat en later ook aluminium om de buffers te draaien begon het al aardig op een Sik te lijken.
Intussen had vinnie al iets bedacht om de sik te laten rijden en te kunnen aansturen zonder al te ingewikkelde zender maar met andrino. Ik zou het dan kunnen bedienen met mijn telefoon middels blutooth. Vandaar dat blauwe licht uit het vooronder
Door alle foto's en bouwtekening. (Met dank aan Fons en later ook nog de groene verf). Werd de sik tot verfklaar verklaard.
Jeroen bedankt voor het spuiten en alle andere bouwadviezen
Fons bedankt voor de verf en bouwtekening
Vincent bedankt voor de andere verf. En vast voor alle voorbereidingen aan het inwendige aan de Sik.
Het is zo langzamerhand een MVW project geworden.
Nog de beurs in houten bezoeken voor de broodnodige belettering
En nog een laatste laklaag en dan is het wat mij betreft klaar.
En ik mag wel met trots zeggen zo voor de eerste keer een geslaagd project