file De bouw van een Amsterdamse drie-asser

Lees meer
19 sept 2018 21:36 #470 door Taurusfan
Bericht van The Fonz van 20-3-2014

Hallo Fans,

Ben maar eens begonnen aan bouwnummer 21. Ik werk dus niet op volgorde. Een resin kitje van een amsterdamse drie-asser.

Hier een plaatje van het onbewerkte model ergens op mijn werktafel.
Wordt vervolgd.

Tenslotte hoop ik dat het modelletje hierop gaat lijken

Bericht van The Fonz van 26-3-2014

Ik ben een stapje verder. Hier liggen de modelletjes blauw gespoten in de spuitcabine. Wel moet de afplaktape nog verwijderd worden van het dak en de raampartij.
Wordt vervolgd.

..en als de tape verwijderd is ziet het er zo uit

Volgens mij is de kleur die ik gebruik de juiste kleur en het Atlas model dus te licht. Maar ik moet de raampartij en het dak nog schilderen. Dat doe ik waarschijnlijk met een penseel. Dat zijn oppervlakten die niet zo kritisch zijn.
Tot de volgende aflevering

Zullen we die koperdieven eens verklappen dat er in flitskasten heeeeel veeeel koper zit.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19 sept 2018 21:43 #471 door Taurusfan
Bericht van The Fonz van 19-9-2015

Ik ben een stapje verder gekomen met de bouw van het drie-asser-stel, maar zit hier een beetje sip te denken over de scheenplaten

Maar gelukkig waren er een aantal personen die mij er weer bovenop hielpen, want aan mijn poes heb ik ook niets

Langzaam maar zeker ga ik verder. Dit bericht dateert van 15 maart 2016.

Hierboven zie je de motorwagen voorzien van scheenplaten. De aspotten moeten nog rood worden met zwarte Andreaskruizen. Ook zitten er nu raamspijltjes in, maar die zijn niet zo goed te zien omdat deze gelijk lopen met de raamrand op de achtergrond.

Ik word nog een kei met fotobewerking. Hierboven een uitvergroot plaatje van de scheenplaten.

Wordt vervolgd.

The Fonz

Zullen we die koperdieven eens verklappen dat er in flitskasten heeeeel veeeel koper zit.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.