Bericht van The Fonz van 21-9-2014
Hallo Fans,
Hier nog wat plaatjes en mededelingen van zaterdag 20 september
Ik had weer eens niet goed opgelet. De aansluiting van de A7 was afgesloten en ik moest heel Purmerend weer door om via de afslag Purmerend Zuid op weg te gaan naar Amsterdam, waar ik op Sloterdijk mijn auto gratis kon parkeren om met de trein net op tijd aan te komen op CS . Ik had verwacht dat de 1200 verder door zou rijden, maar alles werd verborgen geplaatst onder het Ibis.
Naar het Stationsplein, waar De Arend ook verborgen was achter een gordijn, maar er alvast een aantal bewakers stonden
Na een kopje koffie en een half uurtje wachten begon er een show georganiseerd door Joop van Ellende of zo iets, waar net zo veel vaart in zat als De Arend van175 jaar geleden. Ik besloot maar want anders te gaan doen....
....nl een selfie te maken van mijn schoenen, verpakt in slofjes. De Koninklijke Wachtkamer was te bezoeken en ik wou graag nog een betere foto maken van het Koninklijk Toilet. Maar helaas was de sleutel er niet. Dus snel die slofjes uit, want ik was jaren geleden als een keer in die wachtkamer geweest waar ik toen een onderbelicht plaatje gemaakt heb van het Koninklijk Toilet van Makkummer aardewerk met houten toiletbril.
Door al die emoties was ik de onthulling van De Arend vergeten, maar gelukkig kreeg ik zaterdagavond van Karel Smit Duijzentkunst deze door hem gemaakte plaat.
Terug naar Sloterdijk en een plaatje gemaakt van "De Groene"trein in een niet zo groene omgeving. Dit laat zien dat Nederland in 175 jaar volgebouwd is met beton.
En om het af te leren nog maar een plaatje gemaakt van nog een groene trein, waarvan ik het nummer vergeten ben. Helaas is de compositie wat verstoord door de links passerende trein.
The Fonz