file Beverwijk

Lees meer
25 apr 2020 17:55 #1621 door Taurusfan
Beverwijk werd gestart door Taurusfan
Tja, als je dan niet naar Bremen of Wenen of nog verder weg mag moet je het dichtbij zoeken en dan is Beverwijk wel aardig. Er is daar een heel aardig fotoplekje op het parkeerterrein naast het busstation waar de locs heel mooi in het zonnetje staan als de zon schijnt en er staan nog geen hekken. Waren het tot voor kort veel 1600-en die daar stonden.....

....de 189 is ondertussen ook gemeengoed,

en ik heb me wijs laten maken dat de Vectron als vervanger van de 1600 de zondagse kalktrein naar Sittard gaat rijden maar die heb ik nog niet gezien. Ze zijn al wel in Bv geweest maar ik ben er ook niet iedere dag.....

Af en toe komen er exotische karren en dan moet je er net zijn op dat moment.....

Dan is er nog het railvervoerbedrijf van de Hoogovens wat zich grotendeels "binnen de poort" en dus redelijk onzichtbaar afspeelt. Een mooie manier om dat toch te bekijken is om met de stoomtrein mee te gaan (even geduld dan nu).....

...en er is een overweg "buiten de poort" waar ook fluisterlocs langs komen maar dan moet je wel wat geduld meenemen. Nou heb ik heel lang geleden nog eens stage gelopen bij de Hoogovens en toen waren die dingen geel.....

:doei:
Ron

Waarschuwing; bovenstaande tekst kan ironische gedeeltes bevatten.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01 aug 2020 11:36 #1710 door Taurusfan
Beantwoord door Taurusfan in topic Beverwijk
Vroeguhhhh

Ik heb er al ééntje gezien en dan ook gelijk een pretuitvoering maar ze breken nog niet echt door.

Het schijnt dat het slabbetje niet meer verplicht is, dit was één van de twee witte die we een blauwe maandag in Nederland gehad hebben.

Normaal komt de losse loc voor de staaltrein vroeg in de middag en wordt dan op het karrespoortje gezet. Als hij erg laat is mag hij op het station blijven staan, hoeft de mcn niet zo ver te lopen.

Ook een loc met ak verdwaalt wel eens.

Het al eerder gememoreerde conditieritje

Dagelijkse kost

Begin 1977 heb ik stage gelopen bij de Hoogovens, waarschijnlijk zijn deze plaatjes toen gemaakt.

Ron

Lees meer
19 feb 2021 20:02 - 21 mrt 2021 15:03 #1886 door Taurusfan
19 Februari 2021

Op een ander forum zag ik dat de staaltrein van de Hoogovens naar Rotterdam gisteren heeft gereden met een zwarte DB-Vectron en vorig jaar zomer was het me opgevallen dat deze trein regelmatig een aantal dagen achter elkaar met dezelfde loc rijdt dus even kijken in Beverwijk..........

......en inderdaad.

Ron

Bijlagen:
Laatst bewerkt 21 mrt 2021 15:03 door Taurusfan.

Lees meer
23 mrt 2021 15:42 #1913 door Taurusfan
Op een ander forum zag ik dat de staaltrein van de Hoogovens naar Rotterdam heeft gereden met een witte DB-Vectron en dat er een oranje 1600 in Beverwijk stond dus even kijken. De meldingen bleken anderhalf-waar, er zat inderdaad een Vectron voor de trein maar die was niet wit........

en er stond inderdaad een oranje 1600.

Ron

Bijlagen:

Lees meer
12 mrt 2024 16:32 #3378 door Taurusfan
DB-Vectrons zijn al niets bijzonders meer maar er is nu een cowboy die een staaltrein naar Bentheim rijdt, en uiteraard nog veel verder, en die haalt z'n Vectrons ook van heel ver.....

Ron

Bijlagen:

Lees meer
13 apr 2024 22:58 #3423 door Taurusfan
Heel vroeguh.........

......en het lijkt wel of er vaak pretkleuren staan, of heb ik gewoon steeds st@#%tmazzel

Ron

Bijlagen: