Tja, als je dan niet naar Bremen of Wenen of nog verder weg mag moet je het dichtbij zoeken en dan is Beverwijk wel aardig. Er is daar een heel aardig fotoplekje op het parkeerterrein naast het busstation waar de locs heel mooi in het zonnetje staan als de zon schijnt en er staan nog geen hekken. Waren het tot voor kort veel 1600-en die daar stonden.....
....de 189 is ondertussen ook gemeengoed,
en ik heb me wijs laten maken dat de Vectron als vervanger van de 1600 de zondagse kalktrein naar Sittard gaat rijden maar die heb ik nog niet gezien. Ze zijn al wel in Bv geweest maar ik ben er ook niet iedere dag.....
Af en toe komen er exotische karren en dan moet je er net zijn op dat moment.....
Dan is er nog het railvervoerbedrijf van de Hoogovens wat zich grotendeels "binnen de poort" en dus redelijk onzichtbaar afspeelt. Een mooie manier om dat toch te bekijken is om met de stoomtrein mee te gaan (even geduld dan nu).....
...en er is een overweg "buiten de poort" waar ook fluisterlocs langs komen maar dan moet je wel wat geduld meenemen. Nou heb ik heel lang geleden nog eens stage gelopen bij de Hoogovens en toen waren die dingen geel.....
Ron