file Van Londen tot Essen

Lees meer
08 juli 2018 22:31 - 08 juli 2018 22:34 #35 door Taurusfan
Van Londen tot Essen werd gestart door Taurusfan
Bericht van The Fonz van 1-2-2015

Hallo Fans

In Londen was ongeveer dezelfde situatie als in Amsterdam (en andere havensteden) Het stukgoederenvervoer werd vervangen door containervervoer met een andere infrastructuur. Van het lossen van aan de kade afgemeerde zeeschepen met kranen en soms nog met de hand, ging het over op met grote kranen containers lossen, opslaan op uitgestrekte terreinen en afvoer van deze containers per trein of vrachtwagen. De kades en werven die daardoor vrij kwamen werden gebruikt voor woningbouw. Denk hierbij aan het KNSM eiland in de oostelijke Amsterdamse haven. In Amsterdam is lijn 10 doorgetrokken naar het Azartplein in dit voormalige havengebied. In Londen is echter een nieuwemetrolijn aangelegd naar dit met woningen en kantoren volgebouwde voormalige havengebied. De Docklands geheten
Bijlage:

'
Hier staat wagen 07 van de Docklands Light Railway

Edoch al deze wagens gingen naar het trambedrijf van Essen en kregen daarbij een panto op het dak en rijden op Lijn U11.

Bijlage:


Bijlage:



Even goed kijken en u ziet een panto met sleepstukken op deze wagens. Deze trams in Essen zijn nog steeds in dienst, maar inmiddels
overgeschilderd in de gele huisstijl van dit bedrjif.
The Fonz

Waarschuwing; bovenstaande tekst kan ironische gedeeltes bevatten.

Laatst bewerkt 08 juli 2018 22:34 door Taurusfan.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08 juli 2018 22:37 #37 door Taurusfan
Beantwoord door Taurusfan in topic Van Londen tot Essen
Bericht van The Fonz van 23-2-2015

Bijlage:


Een gedeelte van het systeem werd aangelegd op nieuw gebouwde viaducten,

Bijlage:



maar er werd ook gebruik gemaakt van oude spoorwegviaducten.

Vanaf het eindpunt Island Gardens kan er via de "Greenwich Foot Tunnel"
naar de zuidoever van de Teems gelopen worden. Deze tunnel dateert van
1902, is plm 370 meter lang en heeft een diameter van 2,74m. Er wordt
afgedaald met liften. Aan de overkant ligt dus Greenwich, bekend van de
nul meridiaan. Deze is aangegeven in de straat met een koperen lijn

Bijlage:



Op deze foto, die ik geleend heb van Wikidinges, is in de bestrating de
nul meridiaan te zien en op de achtergrond het Greenwich Observatory.
Ook ligt er in de omgeving in een dok de theeclipper "Cutty Sark".
Inmiddels is het lijnennet van de DLR flink uitgebreid. De originele
voertuigen zijn dus naar Essen gegaan en vervangen door een flink aantal
andere. Ook is er een verbinding gekomen van de noord- naar de
zuidoever door een tunnel. Niet door de voetgangerstunnel hoor.
Mijn foto's van Essen dateren van 25 juli 2000 en die van Londen 20 augustus 1992.

The Fonz.

Waarschuwing; bovenstaande tekst kan ironische gedeeltes bevatten.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.