Bericht van The Fonz van 23-2-2015
Een gedeelte van het systeem werd aangelegd op nieuw gebouwde viaducten,
maar er werd ook gebruik gemaakt van oude spoorwegviaducten.
Vanaf het eindpunt Island Gardens kan er via de "Greenwich Foot Tunnel"
naar de zuidoever van de Teems gelopen worden. Deze tunnel dateert van
1902, is plm 370 meter lang en heeft een diameter van 2,74m. Er wordt
afgedaald met liften. Aan de overkant ligt dus Greenwich, bekend van de
nul meridiaan. Deze is aangegeven in de straat met een koperen lijn
Op deze foto, die ik geleend heb van Wikidinges, is in de bestrating de
nul meridiaan te zien en op de achtergrond het Greenwich Observatory.
Ook ligt er in de omgeving in een dok de theeclipper "Cutty Sark".
Inmiddels is het lijnennet van de DLR flink uitgebreid. De originele
voertuigen zijn dus naar Essen gegaan en vervangen door een flink aantal
andere. Ook is er een verbinding gekomen van de noord- naar de
zuidoever door een tunnel. Niet door de voetgangerstunnel hoor.
Mijn foto's van Essen dateren van 25 juli 2000 en die van Londen 20 augustus 1992.
The Fonz.